SOUND OF MUSIC

FOTON: Michelle SZ.
KAMERA:NIKOND5100
 
 
Sound of music- Synopsis
Maria är en ung novis (blivande nunna) i Salzburg. Hon skickas iväg från sitt kloster för att bli barnsköterska åt Georg von Trapp som är en änkling med sju barn. I början är barnen elaka mot henne, precis som mot de föregående guvernanterna, men hon lär barnen att sjunga och lyckas på det sättet få dem att tycka om henne. Maria blir så småningom även kär i Georg. Han har dock redan ett förhållande med en baronessa. Men efter olika turer lämnar baronessan honom, och Maria och Georg gifter sig. En dag tar nazisterna över i Österrike och de kräver att Georg går i tjänst på nytt. Under en sångfestival lyckas familjen fly över bergen till Schweiz.
 
Omdöme:
En mycket bra pjäs och otroliga skådespelare.Tyckte att dem gjorde ett mycket bra jobb. Jag brukar inte gå på teater föreställningar men jag kan nog konstatera att den här pjäsen var en av dem bästa jag har sett.Den är lång och många skådespelare är inblandade.Jag kan konstatera att alla jobbade med pjäsen väldigt hårt och väldigt mycket. Min kompis som är med i pjäsen fick slita med dem andra skådisarna i ett par månader.
Men Jag är särskillt imponerad av den minsta skådepelaren. Hon var så söt och så duktig.(hon är med i en bild ovan)För övrigt tycker jag verkligen att ni borde se den om ni nu bor i Uppsala :)
5/5 stjärnor
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0